  • Data: 2010-01-14 09:31:19
    Temat: Re: weksel, pozyczka, PCC
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Optymista.
    > Zwyczajnie - wyrugowano prywatny obrót gospodarczy.
    > Poza "badylarzami", staganiarzami, resztkami rzemiosła i drobnymi
    > usługami (wozacy, flisacy) wszystko było państwowe, wiec wystarczyło
    > "nie przewidzieć" obrotu wekslowego w firmach państwowywch :)
    > Prawdą jest, że pewnie dzięki temu nie zmieniono prawa (wekslowego).

    Ale to z wekslami ma niewiele wspólnego. Faktem jest, że weksel stał
    się mało popularny, ale to był tylko skutek ogólnych działań
    gospodarczych i oświatowych państwa. Nie sądzę, aby komunistom jakoś
    bardzo przeszkadzał fakt, że ktoś może wystawić weksel. To nie ten
    poziom szczegółowości. Tym bardziej, że mimo wszystko w PRL każdy weksel
    mógł wystawić, i stosowano je nawet jako zabezpieczenie płatności przy
    zakupie mebli na raty (mam np. taki weksel wystawiony przez klienta w
    latach '50 na rzecz centrali meblowej). Powstawały również poradniki jak
    wystawiać weksle, z treścią nawiązującą do państwowej gospodarki.

    --
    Liwiusz