  • Data: 2010-01-15 10:44:11
    Temat: Re: weksel, pożyczka, PCC
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    mvoicem pisze:

    > Po umożliwieniu płacenia przelewem przestało to chyba być problemem.

    Problem był nadal. Proszę zauważyć, że do 2007r., kiedy miłościwie
    nam panujący znieśli opłatę skarbową od weksli, przy opłaceniu jej w
    formie bezgotówkowej należało... proszę przeczytać:

    "3) w pozostałych przypadkach - gotówką lub bezgotówkowo na rachunek
    bankowy właściwego urzędu gminy (miasta), przy czym pracownik urzędu
    gminy (miasta) zamieszcza na odwrotnej stronie weksla adnotację o
    zapłacie opłaty skarbowej."

    > Poza tym nieopłacony weksel nie przestawał być ważny - więc nie jest ta
    > opłata wielkim problemem dla mnie :).

    Ponadto: prawo nakładało obowiązek zapłaty opłaty w ciągu 14 dni od
    wystawienia, co samo w sobie jest kuriozum. Warto również zwrócić uwagę,
    kiedy przedawnia się to wykroczenie, przy wekslach płatnych po kilku
    latach - już przy dochodzeniu sądowym roszczenia - karalność wykroczenia
    jest niemożliwa. A jego wykrycie kiedy weksel sobie leży w prywatnych
    rękach remitenta jest mało prawdopodobne.

    > No a czy wymiana weksla na pieniądze nie jest równoznaczna z pożyczką?
    > Czy przekazanie weksla nie przekazuje prawa do odbioru określonej sumy
    > pieniędzy dnia takiego i takiego tu i tu od wystawcy?

    Kto komu przekazuje? Że niby wystawca weksla stwarza sobie prawo
    odebrania jakiejś sumy sam od siebie, a potem przekazuje to prawo na
    remitenta?

    --
    Liwiusz