  • Data: 2010-01-15 11:43:54
    Temat: Re: weksel, pożyczka, PCC
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    (15.01.2010 11:44), Liwiusz wrote:
    [..]>
    > "3) w pozostałych przypadkach - gotówką lub bezgotówkowo na rachunek
    > bankowy właściwego urzędu gminy (miasta), przy czym pracownik urzędu
    > gminy (miasta) zamieszcza na odwrotnej stronie weksla adnotację o
    > zapłacie opłaty skarbowej."

    Aha, sweet :)

    > Ponadto: prawo nakładało obowiązek zapłaty opłaty w ciągu 14 dni od
    > wystawienia, co samo w sobie jest kuriozum. Warto również zwrócić uwagę,
    > kiedy przedawnia się to wykroczenie, przy wekslach płatnych po kilku
    > latach - już przy dochodzeniu sądowym roszczenia - karalność wykroczenia
    > jest niemożliwa. A jego wykrycie kiedy weksel sobie leży w prywatnych
    > rękach remitenta jest mało prawdopodobne.

    No i dlatego ogólnie opłata za weksel jest dla mnie małym problemem. ale
    to OT.

    > Kto komu przekazuje? Że niby wystawca weksla stwarza sobie prawo
    > odebrania jakiejś sumy sam od siebie, a potem przekazuje to prawo na
    > remitenta?

    Jeżeli Jan Kowalski wystawia weksel o treści "zapłacę ten weksel własny
    na rzecz Kazimierza Malinowskiego", to Jan Kowalski przekazuje prawo do
    odebrania od siebie (tj. Jana Kowalskiego) sumy Kazimierzowi
    Malinowskiemu. Mylę się?

    p. m.