  • Data: 2010-01-15 09:37:09
    Temat: Re: weksel, pożyczka, PCC
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    (15.01.2010 09:40), Gotfryd Smolik news wrote:
    [...]
    > Hm... musiałbym sprawdzić jak było w przypadku weksli - na pewno
    > opłata znaczkami musiała być uiszczona *NA* wekslu (nie dało się
    > tylko "skasować znaczków luzem"), jeśli był wymóg aby na wekslu
    > była informacja że zapłata dotyczyła *tego* weksla, to problem
    > nie znikał.

    W opisie przelewu - "z weksel XXX/YYY". Chociaż to pewnie nie wystarczy.

    > Ależ jest - pamiętasz dyskusję o ukaraniu mandatem za nieujęcie
    > na kasie rejestrującej paru groszy?
    > Popełniałeś wykroczenie skarbowe, można było "ścigać w majestacie
    > prawa" :P

    Oh, jest taka stacja benzynowa z której nie chcąc objechać pół miasta
    muszę skręcić w lewo mimo nakazu jazdy w prawo. Jest to wykroczenie
    które można ścigać w majestacie prawa - jednak nie stanowi to dla mnie
    problemu :).

    > A czy zamiana samochodu na pieniądze jest równoznaczna z pożyczką?

    Jeżeli z góry wiadomo że samochód zostanie któregoś dnia zwrócony za tą
    samą sumę pieniędzy (lub większą) pierwotnemu posiadaczowi - to można w
    tym się doszukiwać pożyczki.

    > (z tą różnicą, że samochód jest "rzeczą" a weksel nie).

    > Hm... to ja się wyprowadzam z tematu ;)

    Ano właśnie, 3 osoby na krzyż które się na temacie znają z czego jedna
    się z tematu wyprowadza. I weź tu się dowiedz coś o wekslach.

    p. m.