  • Data: 2010-01-15 08:40:27
    Temat: Re: weksel, pożyczka, PCC
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 14 Jan 2010, mvoicem wrote:

    > A tak swoją drogą - czy tą umowę się stosuje bezpośrednio?

    Tak, podobnie jak Konwencję Wiedeńską i parę podobnych.

    Tu:
    http://sejm.gov.pl/prawo/konst/polski/kon1.htm

    Art.91, z naciskiem na art.91.2

    > Po umożliwieniu płacenia przelewem przestało to chyba być problemem.

    Hm... musiałbym sprawdzić jak było w przypadku weksli - na pewno
    opłata znaczkami musiała być uiszczona *NA* wekslu (nie dało się
    tylko "skasować znaczków luzem"), jeśli był wymóg aby na wekslu
    była informacja że zapłata dotyczyła *tego* weksla, to problem
    nie znikał.

    > Poza tym nieopłacony weksel nie przestawał być ważny - więc nie jest ta
    > opłata wielkim problemem dla mnie :).

    Ależ jest - pamiętasz dyskusję o ukaraniu mandatem za nieujęcie
    na kasie rejestrującej paru groszy?
    Popełniałeś wykroczenie skarbowe, można było "ścigać w majestacie
    prawa" :P

    > No a czy wymiana weksla na pieniądze nie jest równoznaczna z pożyczką?

    A czy zamiana samochodu na pieniądze jest równoznaczna z pożyczką?
    (z tą różnicą, że samochód jest "rzeczą" a weksel nie).

    > Czy przekazanie weksla nie przekazuje prawa do odbioru określonej sumy
    > pieniędzy dnia takiego i takiego tu i tu od wystawcy?

    Hm... to ja się wyprowadzam z tematu ;)

    pzdr, Gotfryd