  • Data: 2010-01-14 09:30:17
    Temat: Re: weksel, pozyczka, PCC
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Gotfryd,

    Thursday, January 14, 2010, 8:55:46 AM, you wrote:

    > Optymista.
    > Zwyczajnie - wyrugowano prywatny obrót gospodarczy.
    > Poza "badylarzami", staganiarzami, resztkami rzemiosła i drobnymi
    > usługami (wozacy, flisacy) wszystko było państwowe, wiec wystarczyło
    > "nie przewidzieć" obrotu wekslowego w firmach państwowywch :)
    > Prawdą jest, że pewnie dzięki temu nie zmieniono prawa (wekslowego).

    Mam wrażenie, że demonizujesz. Za komuny weksle funkcjonowały jako
    zabezpieczenie kredytów w jak najbardziej państwowych bankach. Prawo
    wekslowe nie zostało ruszone od przed wojny, PPTiT teoretycznie
    zajmowała się obrotem wekslowym, choć próba zrobienia czegokolwiek z
    wekslem w okienku pocztowym wywoływała tylko opad szczęki panienki w
    okienku, bo ona o wekslach się uczyła ale nic z tego nie zrozumiała.
    Sprzedać druczek i znaczki opłaty potrafiła.

    Problem w tym, że dla człowieka nie posiadającego pejsów (z całym
    należym szacunkiem dla posiadaczy) sam język, jakim posługuje się
    prawo wekslowe jest po prostu niezrozumiały. Głupi nie jestem ale
    prawa wekslowego nie rozumiem i chyba już go nie zrozumiem. To zbyt
    hermentyczne a mój mózg usypia po słowach "indos" itp.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl