  • Data: 2004-03-11 12:43:16
    Temat: Re: stara prywatna drukarka a DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 11 Mar 2004, Atomek wrote:
    [...a to chyba Maddy...]
    >+ > A czemu nie?
    >+ > O ile chodzi o jednorazową amortyzację (czyli odpowiednią oprawę
    >+ > formalną operacji) to nie ma żadnych przeszkód.
    >+ >
    >+ =================
    >+ w tym przypadku byłbym ostrożny. podsumujmy:
    >+ 1. drukarka zakupiona 3 lata temu

    Zakładamu że nie wykorzystana do odliczeń od podatku :)

    >+ 2. zakladamy że wartość mniejsza niż 3500
    >+ 3.zakladamy że działalność jest prowadzona nie w formie spółki
    >+
    >+ art 22d definiuje to co zwykliśmy nazywać odpisem jednorazowym.

    Zdecydowanie NIE.
    Art. 22d definiuje coś co w PK nazywa się "niskocenne" czy jakoś
    tak, a w zakresie KPiR uregulowane jest w rozporządzeniu i nazywa
    się "wyposażenie" !

    Amortyzacja jednorazowa to jest art.22f.3 !

    >+ Ale tak
    >+ naprawdę artykuł ten określa nam przypadek w którym odpisów można
    >+ niedokonywać, a wydatki poniesione na nabycie drukarki zaliczyć bezpośrednio
    >+ w koszty.

    Dokładnie tak.
    Maddy napisała o "oprawie" i "amortyzacji" co niewątpliwie odnosi
    się do zrobienia wpisu w EST :) czyli 22f.3 właśnie.
    Przyczepiłeś się IMHO słusznie treści "zaliczenia w KUP" ale
    z powołaniem się na 22d jako "odpisu jednorazowego" zgodzić się
    nie mogę bo to jest "zwykłe uznanie za KUP" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)