  • Data: 2004-03-13 10:32:02
    Temat: Re: stara prywatna drukarka a DG
    Od: "latet" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Hm... JEŚLIBY był NA GWARANCJI... no to twierdzenie o *konieczności*
    > wyrzucenie nie ma miejsca :], poproszę o inną propozycję !

    Inna propozycja:
    kupując wybierać takie częsci, na które jest jak najkrotsza
    gwarancja, bo inaczej bedzie sie do nich księgowo uwiązanyn
    na lata.

    Sprawa nie jest zabawana.
    Niedawno kupilem moniotor 19", dosc drogi.
    Jego obraz nie podoba mi sie i bolą mnie oczy.
    Myslalem, ze to jakas usterka kineskopu, ale
    serwis odeslal monitor twierdząć, ze wszystko jest OK.
    Mnie jednak nadal obraz drażni i nie moge na nim
    pracowac. No to pomyslalem - sprzedam.
    Ale chętni rowniez widzą dziwność obrazu i niec chce
    go kupic. A ja musze kupic nowy, bo nie wytrzymam.
    No i co mam zrobic (ksiegowo)?
    Chyba tylko kupic nowy pryatnie, a ten niech stoi
    sobie jako pomnik prowadzonej DG, ale pewnie
    i tak kontrola sie czepi, ze go nie uzywam do DG
    i zakwestionuje wydatek.
    A jesli uda mi sie go sprzedac, to za małe pieniądze,
    i pewnie tez sie czepią, ze jest to sprzedaż fikcyjna,
    i ze od poczatku planowalem "wyprowadzenie" go
    z firmy, bo np,. kolega chcial taniej miec moniotor
    i ja mu to (podatkowo) umozliwilem.
    Zupelnie nie wiem co z tym fantem zrobic :-(

    Jak kontrolerzy US odnoszą sie do sytuaji,
    gdzie firma kupuje jakies urządzenie za 2000zł,.
    a niedlugo odsprzedaje je dalej za 500 zł?
    Czy tlumaczenie, ze urzadzenie (choc formalnie nie uszkodzone),
    okazalo sie nie spelniać moich oczekiwań wystarcza?
    A jak uzasadnic niską cenę sprzedaży?
    A moze mam to sprzedać za tyle ile daje chętny (500 zł),
    ale fakturę wystawić na kwotę zblizoną do "sklepowej"?

    > http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/firma_z_040311/
    firma_z_a_7.html
    > ++++
    > Sąd stwierdził, że "z ustawy nie wynika zakaz ponoszenia większego wydatku
    > w sytuacji, gdy w celu uzyskania konkretnego przychodu strona mogła
    > ograniczyć się do wydatku znacznie niższego".

    Bardzo ciekaw art., dzieki.
    Szkoda ze nie ma tam jednak nic o modelowym losie
    (fizycznym i księgowym) czesci uznanych za stare (choc sprawne).

    I bardzo dobrze :-)

    Pozdrawiam,

    latet