  • Data: 2007-01-24 10:52:16
    Temat: Re: sp z o o - dywidendy
    Od: Pi23 <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    my way napisał(a):
    > Użytkownik "Pi23" <p...@t...pl> napisał w wiadomości

    > co do zasady - musi potrącic też spólce,
    > nie ma znaczenia komu wypłaca dywidendę, czy OF czy OP

    Bardzo dziekuje za pomoc- wiele mi sie wyjasnilo po Twoim poscie. W
    takim razie spolka A napierw placi CIT, z tego co zostaje wyplaca
    dywidende, od ktorej placi podatek. Te dywidende otrzymuje spolka
    B(zalozmy, ze nie prowadzi innej dzialalnosci- jest tylko udzialowcem
    kilku spolek i dla takich celow zostala powolana). Teraz gdy chce
    wyplacic ten zysk z otrzymanych dywidend swoim udzialowcm to ponownie
    musi zaplacic podatek od dywidend (?). Czyli w takiej konstrukcji mamy
    potrojne opodatkowanie- najpierw CIT w spolce A , potem podatek od
    dywidend za wyplate tychze od A do spolki B, potem podatek od dywidend
    wyplacany przez spolke B swoim udzialowcom...Kiepsko to wyglada...a
    jesli udzialowcem spolki B bylaby tez miedzy innymi jeszcze jedna spolka
    z o.o. to mamy poczworne opodatkowanie (?) Koszmar. Czy zmieniloby sie
    cos, gdyby udzialowcem spolki A byla spolka zarejestrowana w innym kraju
    Europejskim? (Kiedys czytalem, ze w takim przypadku dywidendy sa
    zwolnione z podatku- to bylo apropos spolek na Cyprze).