  • Data: 2007-01-29 08:52:56
    Temat: Re: sp z o o - dywidendy
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Pi23" <p...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:epabpc$9os$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Wnioski po przeczytaniu (moze komus sie przydadza):
    > Jesli zaloze spolke, ktora obejmie udzialy w innej spolce na terytorium
    > Polski (uwaga na wszelkie wyjatki, dodatki itp. Ja pisze o standardowej
    > sytuacji) to przez dwa lata bede musial
    korzystac z przepisow
    > przejsciowych - tzn. bede odliczal potracony podatek od dywidend od
    > podatku do zaplacenia, ze zwyklej dzialalnosci spolki (czyli tak jak
    > pisalismy wczesniej).

    skoro obejmiesz udziały dopiero w 2007, to dywidendę otrzymasz najwcześniej
    w 2008, a wtedy nie bedziesz mógl z niego skorzystać z przepisów
    przejściowych, bo dotyczą one przychodów uzyskiwanych tylko do końca 2007
    swoją drogą ciekawe co z zaliczkami na poczet dywidendy :)

    >Po dwoch latach spolka wyplacajaca dywidendy nie bedzie juz miala obowiazku
    >odliczania podatku od moich dywidend.

    pod warunkiem że spółka otrzymajaca dywidende będzie posiadać w kapitale
    spółki, która wyplaca dywidendę min 15% udziałow przez okres min 2 lat

    > Sytuacja wiec nie jest wcale taka zla.

    no nie wiem...
    w Twojej sytuacji wygląda mi na to, że nawet posiadając owo minimum 15%:
    dywidenda za 2007 wypłacona w 2008 - 19% i bez mozliwości odliczenia tego
    podatku przez spółkę otrzymującą
    dywidenda za 2008 wypłacona w 2009 - j.w., chyba że zostanie wypłacona po
    upływie 2 lat od objęcia udziałów

    mylę się ?

    pozdrawiam