  • Data: 2007-01-25 13:36:08
    Temat: Re: sp z o o - dywidendy
    Od: Pi23 <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    my way napisał(a):
    > Użytkownik "Pi23" <p...@t...pl> napisał w wiadomości
    >
    > http://www.gofin.pl/5,37.html
    > masz tu nową i starą wersję updop
    > i jeszcze ustawę z 16.11.2006, gdzie znajdziesz przepisy przejściowe (art.7
    > ust.2 szczególnie)
    > poczytaj art.20,22 i 26 w nowej
    > a w starej - dodatkowo 23

    Wnioski po przeczytaniu (moze komus sie przydadza):
    Jesli zaloze spolke, ktora obejmie udzialy w innej spolce na terytorium
    Polski (uwaga na wszelkie wyjatki, dodatki itp. Ja pisze o standardowej
    sytuacji) to przez dwa lata bede musial korzystac z przepisow
    przejsciowych - tzn. bede odliczal potracony podatek od dywidend od
    podatku do zaplacenia, ze zwyklej dzialalnosci spolki (czyli tak jak
    pisalismy wczesniej). Po dwoch latach spolka wyplacajaca dywidendy nie
    bedzie juz miala obowiazku odliczania podatku od moich dywidend.
    Sytuacja wiec nie jest wcale taka zla.