  • Data: 2007-01-25 11:22:04
    Temat: Re: sp z o o - dywidendy
    Od: Pi23 <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > pewnie trzeba by przeczytac umowę o upo :)
    > na mnie nie licz :)

    Wczytalem sie. Z umowy wynika to o czym pisalem wczesniej- dywidenda
    wyplacana spolce na Cyprze nie bedzie potracona o podatek :) Wniosek:
    Korzystne dla mnie byloby otworzenie spolki na Cyprze i nabycie udzialow
    jako spolka Cypryjska. Czy ma ktos z czytelnikow doswiadczenie w tej
    materii?

    Art. 10 ust. 5

    5. Jeżeli spółka, której siedziba znajduje się w Umawiającym się
    Państwie, osiąga zyski albo dochody z drugiego Umawiającego się Państwa,
    to drugie Państwo nie może ani obciążać podatkiem dywidend wypłacanych
    przez tę spółkę, z wyjątkiem przypadku, gdy takie dywidendy są wypłacane
    osobie mającej miejsce zamieszkania lub siedzibę w tym drugim Państwie,
    lub w przypadku, gdy udział, z tytułu którego dywidendy są wypłacane,
    rzeczywiście wiąże się z działalnością zakładu lub stałej placówki
    położonej w tym drugim Państwie, ani też obciążać nie wydzielonych
    zysków spółki podatkiem od nie wydzielonych zysków, nawet gdy wypłacone
    dywidendy lub nie wydzielone zyski całkowicie lub częściowo pochodzą z
    zysków albo dochodów osiągniętych w drugim Państwie.