  • Data: 2007-01-24 15:02:26
    Temat: Re: sp z o o - dywidendy
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Pi23" <p...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:45b7282c$0$13179$f69f905@mamut2.aster.pl...
    > Bardzo dziekuje za pomoc- wiele mi sie wyjasnilo po Twoim poscie. W takim
    > razie spolka A napierw placi CIT, z tego co zostaje wyplaca dywidende,

    mniej wiecej :)
    jak już wspomniałam - dochód podatkowy i "dochód", który stanowi podstawę
    wypłaty dywidendy to sa rózne pojecia

    >od ktorej placi podatek.

    dokładniej - potrąca podatek z dywidendy spółki B

    >Te dywidende otrzymuje spolka B

    w wartości - nazwijmy to - netto

    >(zalozmy, ze nie prowadzi innej dzialalnosci- jest tylko udzialowcem kilku
    >spolek i dla takich celow zostala powolana).

    czyli dochód podatkowy tej spółki będzie wynosil zero
    a tym samym nie bedzie mogła odliczyc zapłaconego podatku od dywidendy,
    przynajmniej do momentu, gdy nie uzyska innego, "podatkowego" dochodu

    Teraz gdy chce
    > wyplacic ten zysk z otrzymanych dywidend swoim udzialowcm to ponownie musi
    > zaplacic podatek od dywidend (?).

    nie "zapłacić", ale potrącić tym, którym dywidendę wypłaca

    Czyli w takiej konstrukcji mamy
    > potrojne opodatkowanie- najpierw CIT w spolce A , potem podatek od
    > dywidend za wyplate tychze od A do spolki B, potem podatek od dywidend
    > wyplacany przez spolke B swoim udzialowcom...Kiepsko to wyglada...a jesli
    > udzialowcem spolki B bylaby tez miedzy innymi jeszcze jedna spolka z o.o.
    > to mamy poczworne opodatkowanie (?)

    ale z szansą na odzyskanie tego podatku przez kazdą z tych spółek

    Koszmar. Czy zmieniloby sie
    > cos, gdyby udzialowcem spolki A byla spolka zarejestrowana w innym kraju
    > Europejskim?

    do końca 2006, o ile umowa o unikaniu podwójnego opodatkowania nie
    przewidywała jakiś innych rozwiązań, dywidenda była doliczana do dochodow
    podatkowych, a zapłacony za granica podatek podlegał odliczeniu od
    "zwykłego" podatku w takiej wysokości, w jakiej spółka B zapłaciłaby go od
    dochodu osiągniętego w Polsce
    zmiany od tego roku - na ile zdążyłam doczytac, idą w kierunku uzaleznienia
    zwolnienia dywidend z opodatkowania w RP po spełnieniu warunków związanych z
    posiadaniem przez określony czas i w okreslonej ilosci udziałów w spółce
    wypłacajacej dywidendę

    (Kiedys czytalem, ze w takim przypadku dywidendy sa
    > zwolnione z podatku- to bylo apropos spolek na Cyprze).

    pewnie trzeba by przeczytac umowę o upo :)
    na mnie nie licz :)

    pozdrawiam