eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki[press] Faktury VAT będzie można przesyłać zwykłym e-mailem › Re: [press] Faktury VAT będzie można przesyłać zwykłym e-mailem
    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: [press] Faktury VAT będzie można przesyłać zwykłym e-mailem
    Date: Tue, 03 Feb 2009 10:55:25 +0100

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Marudzisz.
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Elektroniczna_wymiana_d
    anych
    > http://blog.securitystandard.pl/news/169425.html
    >
    > Polecam szczególnie ten drugi link.
    > BTW: druga dziesiątka trafień w google ;)

    Dziękuję, szukałem, tego drugiego nie znalazłem wtedy. Może dlatego że
    jeszcze nie istniał :D.

    Mi właśnie wychodzi że wystarczającym EDI jest ... email. Podejrzewam jednak
    że nie o to ustawodawcy chodziło, zaś US miałby dużo uwag do tego.

    [...]
    > Akurat zdaniem Wikipedii obrót pienieżny nie jest do "EDI" zaliczany
    > (hm...), ale IMO sposób sterowania własnym kontem w bankach internetowych,
    > oparty o hasła jednorazowe lub zdrapki wydaje się być całkiem
    > dobrym przykładem implementacji "czegoś w stylu EDI".
    > Problem jak wyżej: wymagana *uprzednia* *pisemna* umowa.
    > Czyli dalece co innego, niż to o co chodzi w przypadku uproszczenia
    > "PDFa w mailu".
    > Skoro dla "papierowej" faktury podpisu nie trzeba...

    Więcej - nie trzeba pisemnej umowy dla przesyłania faktur elektronicznych
    podpisanych e-podpisem (niech mnie ktoś poprawi jeżeli się mylę - ale z
    mojego czytania przepisów kiedyśtam wynika że wystarczy akceptacja
    regulaminu przez kliknięcie ptaszka "akceptuję" na stronie).

    p. m.