eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki[press] Faktury VAT będzie można przesyłać zwykłym e-mailem › Re: [press] Faktury VAT będzie można przesyłać zwykłym e-mailem
  • Data: 2009-01-31 21:57:12
    Temat: Re: [press] Faktury VAT będzie można przesyłać zwykłym e-mailem
    Od: Tomek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 31-01-2009 o 22:36:31 <s...@a...pl> napisał(a):

    > (P)oseł Andrzej Orzechowski chwalił się na jedmym ze spotkań z wyborcami w moim
    > mieście, że pracował nad ostatnimi zmianami VAT, które tak "ulżyły"
    > przedsiebiorcom. Zapytałem go dlaczego zatem nie zrobili w końcu "porządku" z
    > fakturami. Miałem na myśli likwidację pojec orginału i kopii faktury oraz
    > wprowadzenia możliwości przesyłania faktur zwykłym mailem. Trochego zatkało to
    > szczegółowe pytanie,

    Nie dziwota, takie spotkania to bicie piany jest, najlepsze pytania to
    "kiedy będzie lepiej", a odpowiedź: "we need a change" :-)

    > ale odpowiedział, że były takie pomysły w komisji sejmowej.
    > Lobby urzędnicze zdecydowanie jednak było przeciw arguentujac, że dawałoby to
    > pole do nadużyć. Na pytanie, czy zatem nadal jest w urzędach przeświadczenie, że
    > każdy Polak to złodziej nie uzyskałem odpowiedzi...

    Zlikwidowanie podpisów na fakturach miało być już katastrofą.
    A w praktyce okazuje się że 95% ludzi niespecjalnie chce
    zostawac przestępcami i działają w miarę praworządnie.
    Pomijam takie np. podmienianie faktur w miejsce wystawiania korekt,
    bo to nie ma żadnego znaczenia praktycznego, zwiększa wygodę,
    a że są na to paragrafy to co jakiś czas ktoś wpada i tyle.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek