eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki[press] Faktury VAT będzie można przesyłać zwykłym e-mailem › Re: [press] Faktury VAT będzie można przesyłać zwykłym e-mailem
  • Data: 2009-02-02 09:36:18
    Temat: Re: [press] Faktury VAT będzie można przesyłać zwykłym e-mailem
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 1 Feb 2009, mvoicem wrote:

    > Nie musi być podpisu, może być to legendarne EDI ....
    >
    > Tylko co to to EDI jest? Bo zaiste legendarne - gdzieniegdzie o tym piszą,
    > nigdzie nie ma nic więcej,

    Marudzisz.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Elektroniczna_wymiana_d
    anych
    http://blog.securitystandard.pl/news/169425.html

    Polecam szczególnie ten drugi link.
    BTW: druga dziesiątka trafień w google ;)

    Sugestia używania EDI IMVHO również idzie w stronę zbędnej komplikacji,
    nie rozwiązując problemu "faktur w PDFie", bo wraca problem konieczności
    istnienia PISEMNEJ umowy akceptującej daną formę wymiany dokumentów.

    "Elektroniczna wymiana informacji" to po prostu zastosowanie
    JAKIEGOKOLWIEK mechanizmu, w którym obie strony zaakceptują
    TAKI sposób wymiany dokumentów jako "bezpieczny".
    IMVHO taka konstrukcja nadaje się np. do wysyłania informacji
    urzędowych - to urząd wyda mechanizm "autoryzacyjny", a podatnik,
    ubezpieczony czy inny petent go sobie zastosuje (tak jak
    działał Płatnik).

    > o jakimś przykładzie "z natury" także nie słyszałem.

    Akurat zdaniem Wikipedii obrót pienieżny nie jest do "EDI" zaliczany
    (hm...), ale IMO sposób sterowania własnym kontem w bankach internetowych,
    oparty o hasła jednorazowe lub zdrapki wydaje się być całkiem
    dobrym przykładem implementacji "czegoś w stylu EDI".
    Problem jak wyżej: wymagana *uprzednia* *pisemna* umowa.
    Czyli dalece co innego, niż to o co chodzi w przypadku uproszczenia
    "PDFa w mailu".
    Skoro dla "papierowej" faktury podpisu nie trzeba...

    pzdr, Gotfryd