    From: "Yaga" <y...@R...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: parę pytań o VAT
    Date: Tue, 8 Aug 2006 14:29:51 +0200

    news:eb9lga$8tt$1@opal.futuro.pl...

    > Tak. Można. Między innymi dlatego, że definicja DG z ustawie o VAT jest
    > całkiem inna niż w innych ustawach.

    No to teraz co lepsze: założyć DG, odliczać sobie coś tam co się da, czy
    płacić ten VAT tak po prostu?

    > Zasadniczo tak - twój VAT jest w takim wypadku niejako obojętny dla
    > klienta. Chyba, że ten płatnik VAT ma część swojej sprzedaży zwolnioną
    > z VAT. Jeśli ma sprzedaż tylko opodatkowaną to różnica moży być taka,
    > że ma termin płatności wynagrodzenai dla ciebie np do 31, a VAT
    > płaciłby dopiero 25 następnego miesiąca.
    > Ale twoje stawka nie zależy tak naprawdę od tego wszystkiego, a od
    > twojej umowy z klientem. I fakt, że doszedł ci VAT umowy nie zmienia.
    > Jest co najwyżej dobrym argumentem do jej renegocjacji.

    Ja wiem, że moja stawka to zależy przede wszystkim ode mnie, no ale nie
    zawsze ;)
    W większości przypadków z biurami tłumaczeń mam wynegocjowaną stawkę X netto
    + podatek. Jeżeli zacznę płacić VAT, to najchętniej chciałabym żeby to było
    dalej X netto + podatek + VAT - czyli w sumie biuro płaci mi więcej, ale na
    rękę zostaje mi tyle samo. A biuro ten vat przerzuca na mnie. Czy to tak
    działa?

    > W zasadzie tak. Albo zmniejszyć swój dochód netto.

    Tak, oczywiście wtedy dochód netto miałabym mniejszy, to się zgadza. Ale to
    mi się nie podoba ;)

    > Tak naprawdę VAT płaci tylko ten kto go nie płaci ;-) Bo on nie może
    > sobie odliczyć VAT naliczonego.
    > Nie znam tego projektu. Ale zgodnie z powyższym uważam, że kluczową
    > sprawą w jego wypadku będzie to jakie możliwości odliczania VAT-u
    > naliczonego będą mieli ci nowi podatnicy. Czy np będziesz mogła
    > odliczyć VAT od komputera, słownika etc.

    Ja w ogole obawiam się, że w ten vat to będę musiała wejść w tym roku, bo
    teraz też jest taka ustawa, która jest niejasna i każdy US sobie ją inaczej
    intepretuje. I są urzędy, wg których jeżeli się przekroczy próg 10 tys euro,
    płaci się VAT.
    I stąd pytanie kolejne - gdzie i kogo mam poinformować, że przekroczę ten
    próg i jak to ma wyglądać?

    Pozdrawiam, Yaga
    --
    "Tanz - mein Leben - tanz