  • Data: 2010-12-16 16:20:31
    Temat: Re: moment powstania przychodu
    Od: tomek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 16.12.2010 16:48, Jagna W. wrote:
    > Poruszasz problem tylko i wyłącznie z punktu widzenia teorii i tu jak
    > najbardziej masz rację. Ale praktyka często wygląda inaczej, bo ludzie
    > upraszczają sobie życie. Skoro firma wie, że towar zostanie wydany
    > dopiero jutro, ale klient koniecznie chce mieć fakturę jeszcze dzisiaj,
    > to się mu ją wystawia i nie robi z tego powodu żadnych ceregieli.

    Faktura co do zasady poświadcza wydanie towaru lub wykonanie usługi.
    Poświadczenie nieprawdy podlega pod KKS i art. 271 KK - a tu nie ma
    żartów. Na szczęście praktyka jest taka jaka piszesz.. ale przecież
    budżet jest w opałach więc ... :-)

    Przykłąd z innej beczki - oddaję odpady firmie zbierającej, a gość
    wyciąga zza pazuchy kartę przekazania odpadu z góry poświadczoną za
    *wykonanie* usługi transportu do miejsca przeznaczenia. Przestępstwo? Na
    to mi wygląda. Ktoś to ściga? Nikt. I tyle w temacie.

    --
    Tomek