    From: Ania <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: fvat nazwisko
    Date: Tue, 11 Nov 2008 22:48:06 +0100

    s...@a...pl pisze:

    > Przełóż to na język polski... Bo nie mogę zrozumieć. Co np. za 30 dni
    > masz na myśli? Obowiązek wystawienia faktury jest w ciagu 3 miesięcy od
    > wydania towaru, w ciągu siedmiu dni od zgłoszneia żądania. Nie dotyczy
    > to sprzedaży na rzecz OF prowadzących DG i innych podmiotów
    > gospodarczych. Dla nich nie możesz nie wystawić faktury. Najlepiej w
    > chwili wydania towaru, najpóźniej siódmego dnia.
    >
    > A co do firmy - zauważ że sprzedaż w omawianym przypadku jest dla osoby
    > fizycznej prowadzącej DG. Dla niej firmą jest właśnie imię i nazwisko.

> [...]

    ok... 3 m-ce, pomylilo mi sie z 30 dniami, wydawalo mi sie ze tyle bylo
    dla osob fiz, nie prowadzacych dzialalnosci...

    przeczytaj na co odpowiadalam... to zrozumiesz ;)

    wracajac do tematu, autor wyrazil sie jasno
    ".... Pani w sklepie nie chciala mi
    wydac FV na firme bo przyszedlem z paragonem po 2 tygodniach, wiec
    zazyczylem zobie FV na osobe fizyczna. ..."

    wiec zauwaz... ze w powyzszym przypadku sprzedaz byla de facto dla osoby
    fizycznej nie prowadzacej dzialanosci gospodarczej, normalnie zaden
    sprzedawca nie wystawi firmie faktury po 7 dniach od sprzedazy...

    przeciez w koncu mogl w koszty wrzucic zakupy na podstawie paragonu,
    albo zglosic sie po fakture w ciagu 7 dni, teraz to juz za wiele nie
    zdziala... na fakturze jest data sprzedazy i data wystawienia - dwa
    tygodnie pozniej
    wiec jak tylko bedzie mial kontrole US nie uzna mu tego kosztu
    po 7 dniach firma moze jedynie wystawic fakture osobie fizycznej