  • Data: 2008-11-11 11:44:48
    Temat: Re: fvat nazwisko
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Ale opisujesz stan zastany - jest faktura "konsumencka" (albo paragon).
    > A Tristan pisze o zamiarze przyszłym - jak sprzedawca się zgodzi, to
    > *jakiś* przepis naruszy

    Zaraz zaraz ... przepis nakazuje wystawić fakturę w ciągu 7 dni dla
    przedsiębiorcy. Więc sprzedawca chcąc nie chcąc - przepis naruszył - zgoda
    sprzedawcy nie ma tutaj nic do rzeczy.

    Fakt, wystawienie faktury przez sprzedawcę dokumentuje ten fakt, ale IMHO
    nie może on podlegać tutaj ukaraniu przez U(K?)S - mimo że przepis został
    naruszony - IMHO nie ma tutaj ani wykroczenia ani przestępstwa (bo to,
    jeżeli dobrze wiem, można popełnić wyłącznie świadomie lub przez
    zaniedbanie. Ani świadomego działania, ani zaniedbania tutaj nie widzę).

    > (nawet jak rozważyć tak trudny do udowodnienia
    > jak antydatowanie i "podmiana" faktury).

    A to już byłby całkiem świadomy "kryminał" :).

    p. m.