  • Date: Thu, 18 May 2006 14:59:20 +0100
    From: Erion Kuka <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: dochody w angli i w polsce

    witek wrote:

    > Jak US nie uzna, że przeniósł swój ośrodk życiowy to będzie sprawa w
    > sądze, którą US po prostu przegra i tyle.

    Jak dla mnnie bomba. Przeciez to nie sa moje pieniadze ;)
    Zeby nie tracic czasu:

    Co może uławić przekonanie Urzędu Skarbowego, że nie podlega się
    obowiązkowi podatkowemu w Polsce?
    Należy zrobić jak najwięcej, by przekonać US o tym, że przeniosło się
    ośrodek interesów życiowych do WB. Tam gdzie jest to możliwe, trzeba
    zebrać jak najwięcej dokumentów to potwierdzających. Żaden z elementów
    nie jest decydujący, ale ich grupa przedstawiona US może spowodować, że
    polski US uzna, że dana osoba nie ma obowiązku podatkowego w Polsce.
    Mogą o tym decydować takie rzeczy, jak:

    # Nieposiadanie mieszkania w Polsce,
    # Nieposiadanie małżonka lub dzieci w Polsce,
    # Nieposiadanie konta w Polsce,
    # Złożenie przed wyjazdem z Polski tzw. NIP-3, informującego o zmianie
    miejsca zamieszkania,
    # Nieregularne wizyty w Polsce,
    # Brak inwestycji w Polsce,
    # Nieposiadanie urlopu bezpłatnego z poprzedniego miejsca pracy na czas
    wyjazdu,
    # Status rezydenta podatkowego lub status rezydenta w WB.

    To tyle. Pozdrawiam i zycze wielu sukcesow

    ps. doradca powinien rowniez ponosic odpowiedzialnosc za skutki dzialan
    podjetych na podstawie jedo rad.

    Erion