  • Data: 2006-05-18 13:45:26
    Temat: Re: dochody w angli i w polsce
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Erion Kuka wrote:

    > US ma prawo zapytac KAZDEGO obywatela danego panstwa o podatki.

    no to ma prawo do zapytania, a nie do podatkow.

    > Jak sie przeprowadzisz do Niemiec majac polski paszport to co
    > obowiazek sluzby wojskowej Cie nie obejmuje?
    Po pierwsze co mają podatki do służby wojskowej,
    po drugie służba cię obowiązuje, ale nie mają prawa cię powołoać, bo
    osób mieszkających stale za granicą do służby wojskowej się nie powołuje.

    > Wiec idz do sadu - popatrze z Ciekawoscia ;). Zarabia za granica TAK?,
    > mowi, ze przeniosl osreodek interesu i nie bedzie placil w Polsce TAK?
    > Jednak pieniadze, ktore tam zarabia inwestuje w Polsce osiagajac
    > dodatkowy dochod TAK? Wiec jednak nie przeniosl osrodka TAK? proste jak
    > drut. Ale moze sad bedzie innego zdania.
    Przeniósł.
    Zapłaci tylko podatek od inwestycji w Polsce i będzie to jego dochód do
    doliczenia w Anglii z ewentualnym uwzględnieniem umowy o unikaniu
    podówjnego opodatkowania.

    > Rozumiem, ze kolega ktory sie pytal zna problem bardziej niz Ty. I chyba
    > niebardzo wiesz o co on pyta. Kolega bedzie w takiej sytuacji, ze
    > zaplaci podatek od dochodu na gieldzie w PL i wtedy US zapyta co z
    > pozostalymi dochodami on oczywiscie pokaze ze pracuje i placi podatki w
    > UK.

    błąd. należy powiedzieć, że mieszka w Anglii.

    i teraz sie zacznie to czego kolega pytajacy chce unikanac zapewne i
    > szuka porady jak to zrobic ale o tym ponizej. Tak czy inaczej, juz
    > zaczal grac wiec jesli cos zarobi - trzymam kciuki - to musi sie spotkac
    > z fiskusem i o tym mowa (nie wiem czy musi jesli nic nie zarobi albo
    > straci).

    Spotkać z fisuksem tylko i wyłącznie w celu zapłacenia podatków od
    dochodów w Polsce.

> [...]
    > (inwestuje w Polsce - przesyla tam pieniadze - uzyskuje dochod) to:
    > Pomnozy te 15k razy sredni kurs ÂŁ w NBP wyjdzie ho ho ho - koledze to
    > sie przeciez powodzi ;) Powiedzmy, ze to bedzie po kurskie 5.5 zl za ÂŁ1.
    > Wiec kolega zarobil 82.500,00 o ile dobrze policzylem. Kupa forsy! US w
    > pcimiu policzy ile podatku powinien zaplacic gdyby dochod uzyskal w
    > Polsce (nie wiem kompletnie ile to bedzie wiec zgaduje) niech to bedzie
    > 32.000,00zl odejmie od tego podatek, ktory kolega zaplacil w UK wiec
    > 4.400,00zl wiec bedzie musial zaplacic 27.600 zl podatku do urzedu

    Jak US nie uzna, że przeniósł swój ośrodk życiowy to będzie sprawa w
    sądze, którą US po prostu przegra i tyle.