  • Data: 2006-05-18 14:08:43
    Temat: Re: dochody w angli i w polsce
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Erion Kuka wrote:

    > Jezeli rzad kraju ktorego jestes obywatelem, i ktory Ty wybrales
    > (zakladam, ze korzystasz z praw wyborczych) tak zdecyduje (uchwali
    > ustawe zmieniajaca prawo podatkowe) to w takim przypadku bedzie to
    > znaczylo, ze przeniosles nie "centrum" acz "osrodek" interesow do GB.

    Umowy pomiędzy dwoma państwami regulują akty nadrzędne w stosunku do do
    ustaw krajowych, więc ani rząd w Polsce, a nie rząd W GB niejak
    jednostronnie nie może zdecydować o zmianie tego co już jest.
    Mogę co najwyżej renegocjować umowy.
    Po za tym prawo GB nie stosuje się do osoby mieszkającej w innym
    państwie z wyjątkiem dochodów osiągniętych w tym Państwie.
    W związku z tym, jeśli mieszkasz w Polsce rząd GB może sobie uchwalić,
    że placisz 50% podatku do tegto co zarobisz w GB, ale nijak nie może
    sobie uchwalić, że płacisz podatek od tego co zarabisz w Polsce.
    A jeśli już to musi to być zawarte w umowie dwustronnej, musi to być
    negocjowane z Polską i ktoś po naszej stronie musi się na to zgodzić.
    No chyba, że ktoś się na coś takiego u nas zgodzi, wóczas tak, będzie to
    obowiązywało.