  • Data: 2004-10-15 07:58:44
    Temat: Re: abonament rtv w firmie handlujacej rtv
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 15 Oct 2004, PK wrote:
    [...]
    >+ > >+ IMHO nawet jak by nie miała faktury, to potocznie się mówi
    >+ > >+ "posiada w sprzedaży" czyli ma prawo do zarządzania tym mieniem.
    >+ >
    >+ > IMO *DOKŁADNIE TAK*. Nie potocznie. Prawnie :) !
    >+
    >+ O! jaki mądry jestem :) Zastanawiałem się przy okazji czy nie istnieją
    >+ jakieś prawne definicje 'posiadania' :)

    No pogryzę.
    Toż tłumaczę że mowa o PRAWNYM rozumieniu "posiadania" !!!
    Bynajmniej nie miałem na myśli "interpretacje" a *przepisy* :) !

    ++ Kodeks Cywilny ++
    Art. 336. Posiadaczem rzeczy jest zarówno ten, kto nią faktycznie
    włada jak właściciel (posiadacz samoistny), jak i ten, kto nią
    ^^^^^ ^^^ ^^^^^^^^^^
    ^^^^^ ^^^ ^^^^^^^^^^
    faktycznie włada jak użytkownik, zastawnik, najemca, dzierżawca
    ^^^^^ ^^^ ^^^^^^^^^^
    lub mający inne prawo, z którym łączy się określone władztwo nad
    cudzą rzeczą (posiadacz zależny).

    Art. 337. Posiadacz samoistny nie traci posiadania przez to, że
    oddaje drugiemu rzecz w posiadanie zależne.
    -------

    Takoż wszystkie zapodane artykuły wskazujące że również *bezprawne*
    "faktyczne władanie" jest posiadaniem sobie sprawdź !

    Zapodam tylko ów skrajny:
    ++++
    Art. 341. Domniemywa się, że posiadanie jest zgodne ze stanem
    prawnym. Domniemanie to dotyczy również posiadania przez
    poprzedniego posiadacza.

    Art. 342. Nie wolno naruszać samowolnie posiadania, chociażby
    posiadacz był w złej wierze.
    ----

    Niniejszym podejrzany o przestępstwo kradzieży JEST posiadaczem,
    no to w rozumieniu ustawy "o RTV" o ile ma odbiornik "w stanie
    wskazującym" zobowiązany jest zapłacić abonament :>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)