eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiZaległe wypłaty - jaki PIT-4 i DRA › Re: Zaległe wypłaty - jaki PIT-4 i DRA
  • Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Tue, 3 Feb 2004 16:48:39 +0100
    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
    X-Mailer: The Bat! (v1.62r) Personal
    X-Priority: 3 (Normal)
    Message-ID: <1...@p...pl>
    Subject: Re: Zaległe wypłaty - jaki PIT-4 i DRA
    In-Reply-To: <bvocvt$avh$1@atlantis.news.tpi.pl>
    References: <bvocvt$avh$1@atlantis.news.tpi.pl>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Comment-To: Dexter
    X-Newsreader: MyGate/2.6.0.171 (http://barin.com.ua/soft/mygate/)
    NNTP-Posting-Host: 80.49.91.134
    X-Trace: news.home.net.pl 1075823324 80.49.91.134 (3 Feb 2004 16:48:44 +0100)
    Organization: home.pl news server
    Lines: 53
    X-Authenticated-User: roman.eskrzynka
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!news.ipartners.pl!news.home.net.pl!not-for-
    mail
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:104289
    [ ukryj nagłówki ]

    Hello Dexter,

    Tuesday, February 3, 2004, 3:58:34 PM, you wrote:

    > mam następujący problem
    > - pracownik nie otrzymuje w miesiącu XI i XII 2003 wypłaty - firma nie ma
    > pieniędzy (niestety tak bywa),
    > - z dniem 31-12-2003 zostaje rozwiązany stosunek pracy,
    > - jest spłacany (w częściach) z zaległego wynagrodzenia w I, II, III 2004,
    > pytania:
    > 1. Jaka lista płac w 2003? czy naliczamy wynagrodzenie, czy nie, zakładam,
    > że nie poniesionego kosztu nie ksiegujemy?

    Ja bym nie księgował.

    > 2. Czy w PIT-4, DRA - wykazujemy pracownika ale z kwotą zerową?

    Na wszelki wypadek.

    > 3. W PIT-11 - czy faktycznie wypłacone kwoty (tzn. 10 wypłat, 10 kosztów
    > uzyskania - pracował okrągły rok)?

    10 wypłat, 12 kosztów uzyskania...

    > 4. Co w 2004, dostaje wypłatę zaległą w części, jak to ująć w PIT-4 i DRA,
    > skoro w 2003 było "zero" to teraz trzeba naliczyć podatki, ale przypuszczam,
    > że wg zasad (kwota wolna, składki zus) z 2004? Co z kosztami uzyskania?

    Kwota wolna - tak - o ile złoży PIT-2. Koszty - nie - nie pracuje już.

    > 5. Jeśli przyjmiemy, że robimy listę dodatkową to pojawią sie koszty
    > uzyskania, ale w 2004 on już nie ponosi kosztów uzyskania, poza tym będą
    > trzy wypłaty (I, II, III) więc byłyby 3xkoszty, a nie dostał wypłaty za XI,
    > XII, więc 2x koszty.

    j.w.

    > 6. Jak do tego wszystkiego będzie się robić PIT-11 za 2004, podajemy tam za
    > jaki okres, ale on nie pracował już w 2004, więc co wpisać.

    PIT-11 mówi bardziej o uzyskanych dochodach niż o okresie
    zatrudniania.

    > Czy ktoś z grupowiczów miał już podobny problem, zaległe wypłaty dla
    > niepracującego już pracownika, wypłacany w następnym roku podatkowym.

    Spotkałem się nie jeden raz.


    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1