  • Data: 2004-02-04 09:56:55
    Temat: Re: Zaległe wypłaty - jaki PIT-4 i DRA
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 3 Feb 2004, RoMan Mandziejewicz wrote:

    >+ Hello Maddy,
    [...]
    >+ >>>1. Jaka lista płac w 2003? czy naliczamy wynagrodzenie, czy nie, zakładam,
    >+ >>>że nie poniesionego kosztu nie ksiegujemy?
    >+ >> Ja bym nie księgował.
    >+ > Dlaczego?
    >+
    >+ Z bardzo prostego powodu - nie zgodzą się kwoty składek, zaliczki na
    >+ podatek i do wypłaty. W momencie, gdy wynagrodzenie nie zostale
    >+ wypłacone/pozostawione do dyspozycji pracownika, przygotowana lista
    >+ płac jest _błędna_ - brak podstawy naliczenia składek i zaliczki na
    >+ podatek.

    Wolniej.
    Oddziel od siebie dwie części "księgowania":
    - uznanie KWOTY BRUTTO za koszt
    - podzielenie tejże kwoty na "częsci" (ZUS_społ+{podatek/ZUS_zdrow}+netto)

    Pozostaje sprawa "składek ZUS pracodawcy za pracownika", ale niezależnie
    jak one powinny być zaksięgowane (nie wiem :)) to również albo razem
    z 1. albo z 2. częscią owego podziału.

    Przecież składek ZUS i podatków *pracownika* nie wliczasz w *swój*
    koszt oddzielnie: to już kwestia rozliczeń pracownika właśnie, którego
    jako płatnik "opbsłużyć" (pobrać składki i zaliczki) musisz - ale
    nie ma nic wspólnego z *twoim* księgowaniem.
    IMHO. Chyba że czegoś nie rozumiem - to poproszę o oświecenie :)
    [...]
    >+ > No chyba że wiesz cos czego inni nie wiedzą - np. że Dexter stosuje
    >+ > motode kasową. Ale tego nie mówił wprost.
    >+
    >+ To nie jest takie proste, niestety.

    Obawiając się że jednak możesz mieć rację - poproszę o doświetlenie :)
    sugerowanej komplikacji.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)