    Date: Tue, 24 Jan 2012 19:50:52 +0100
    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zakup na firme - uzytek prywatny
    <jfluq4$g9g$1@inews.gazeta.pl> <jfm12v$nin$1@inews.gazeta.pl>
    <4f1e97db$0$1267$65785112@news.neostrada.pl>
    <jfm723$dk4$1@inews.gazeta.pl> <s...@p...org>
    <jfm7ee$euu$1@inews.gazeta.pl>
    <4f1ea241$0$1224$65785112@news.neostrada.pl>
    <jfm85p$hh7$1@inews.gazeta.pl>
    <4f1eb4b4$0$1274$65785112@news.neostrada.pl>
    <jfmnj3$d0j$2@inews.gazeta.pl>
    <4f1ee40b$0$26703$65785112@news.neostrada.pl>
    <jfmoul$i6h$1@inews.gazeta.pl>

    (24.01.2012 18:15), Nixe wrote:

    > Ale nadal nie łapię. Fakturę tak czy siak wystawia.
    > Więc co to dla niego za różnica czy z VAT czy bez?

    A taka, że jak to źle zrobi, to mu się US przyczepi. W końcu jakby było
    inaczej, to każdy by wystawiał na WDT/WNT żeby mieć taniej :).

    > Kupujemy czasem do firmy elementy po parę euro za szt.
    > I takie figurują na fakturze. Zawsze są jako WNT.

    Widać sprzedawca ma już przetarty szlak w tym temacie. Mi by się nie
    chciało przecierać, bo (przy w/w założeniach) następny taki klient może
    mi się trafić za kilka lat dopiero, jeżeli w ogóle.

    > To mi przypomina zachowanie niektórych sprzedawców w Polsce.
    > "Nie wystawię faktury na 0,67 zł, bo droższa jest kartka papieru, na
    > której to wydrukuję" No bez jaj :)

    Całkiem rozsądne.

    > Jaka? Jeśli i tak prowadzą sprzedaż w ramach WDT, to jeden pies, czy
    > dopiszą do ichniej deklaracji kolejną pozycję.

    Ale jeżeli nie prowadzą? Albo prowadzą na tyle rzadko że za każdym razem
    kiedy im się zdarza akurat w tym sklepie nie pracuje nikt kto wie jak
    się to robi? (bo rotacja).

    Przecież w niektórych marketach nie sposób uzyskać faktury bez podania
    NIPu (tak przynajmniej było 2 lata temu), a ty o bezvatowych fakturach ....

    p. m.