  • Data: 2012-01-24 20:13:35
    Temat: Re: Zakup na firme - uzytek prywatny
    Od: Nixe <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-01-24 19:50, mvoicem pisze:

    > A taka, że jak to źle zrobi, to mu się US przyczepi.

    No ludzie, ale co to za argument? A jeśli ktoś nie potrafi wystawić
    normalnej faktury czy wydrukować paragonu fiskalnego to też lepiej, żeby
    sprzedawał bez, bo mu się US przyczepi, jak źle zrobi? :)

    > W końcu jakby było
    > inaczej, to każdy by wystawiał na WDT/WNT żeby mieć taniej :).

    Każdy, czyli kto?

    > Całkiem rozsądne.

    Nie dla USu ;-)
    Poza tym przy jakiej kwocie staje się mniej rozsądne? :)
    Bo ja np. mogę nie chcieć wystawić faktury nawet na 1000 zł. Nie opłaca
    mi się - czas pracy wystawcy faktury jest droższy niż to 1000 zł.

    > Ale jeżeli nie prowadzą? Albo prowadzą na tyle rzadko że za każdym razem
    > kiedy im się zdarza akurat w tym sklepie nie pracuje nikt kto wie jak
    > się to robi? (bo rotacja).

    W przypadku, gdy mają taki obowiązek, to chyba mało kogo z ichniego USu
    obchodzi, że nie ma tam pracownika, który się na tym zna. To problem
    sprzedawcy. Tylko pytanie moje brzmiało - czy jest taki obowiązek
    wystawienia faktury VAT 0% na życzenie kupującego?

    > Przecież w niektórych marketach nie sposób uzyskać faktury bez podania
    > NIPu (tak przynajmniej było 2 lata temu)

    Faktury na firmę? No to raczej nigdzie nie jest możliwe.
    Z kolei po kija osobie fizycznej (bez DG) faktura, skoro z reguły
    wystarczy sam paragon?

    > a ty o bezvatowych fakturach ....

    Toż już 8 lat w Łunii jesteśmy :)

    N.