  • Data: 2012-01-24 21:47:23
    Temat: Re: Zakup na firme - uzytek prywatny
    Od: Nixe <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-01-24 21:23, cef pisze:

    > Wyobraź sobie, że mam niepotrzebny mi sprzęt komputerowy.
    > Sprzedam go za gotówkę firmie X i podam jako sprzedający dane Twojej firmy.

    No dobrze, ale to jest wszystko do wyjaśnienia przy krzyżówce.
    Przecież kupujący jest w stanie określić w jakich okolicznościach to
    kupował (np. na Allegro czy w sklepie a może u kogoś w domu), kto ten
    sprzęt dostarczał, w jaki sposób doszło do ofertowania i zamówienia, z
    kim były rozmowy, kto wystawił dowód KP. I tak dalej. Po nitce do kłębka
    nietrudno dojść do tego, że ktoś komuś podłożył świnię i wszystko było
    ukartowane.

    > Numeracja? To rzecz oczywista - przecież jak oszukujesz, to musisz
    > wystawiać jakieś lipne nierejestrowane numery niezgodne z numeracją.

    Ale po co w ogóle wystawiać lipne faktury przy lipnej sprzedaży?
    Załóżmy, że jest firma, która faktycznie sprzedaje część towaru czy
    usług pozaewidencyjnie. Więc jeśli już, to sprzedaje tak, żeby nie było
    kompletnie żadnego śladu w papierach - bez faktur, WZ, przelewów,
    wpływów do kasy itp.
    Po co sobie strzelać samobója i wystawiać_fałszywe_faktury? Grubszych
    nici już nie można znaleźć ;-)

    Idąc więc dalej, nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie w takiej
    sytuacji zakładał, że te podrzucone faktury wystawiła faktycznie firma,
    która się do nich nie przyznaje.

    N.