  • Data: 2012-01-24 21:07:45
    Temat: Re: Zakup na firme - uzytek prywatny
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    (24.01.2012 21:13), Nixe wrote:

    > No ludzie, ale co to za argument? A jeśli ktoś nie potrafi wystawić
    > normalnej faktury czy wydrukować paragonu fiskalnego to też lepiej, żeby
    > sprzedawał bez, bo mu się US przyczepi, jak źle zrobi? :)

    Sprzedawca w sklepiku papierniczym, czy choćby nawet i komputerowym,
    takim "po schodkach", faktury i paragony wystawia prawdopodobnie
    codziennie. Zaś o WDT/WNT, o istnieniu czegoś takiego w ogóle, może się
    dowiedzieć dopiero od klienta który będzie chciał od niego "fakturę od
    VATu".

    > Każdy, czyli kto?

    Każdy kto chciałby być bardziej konkurencyjny przez sprzedaż "bez VATu".
    Gdyby nieprawidłowe wystawienie takiej faktury nie groziło poważnymi
    konsekwencjami, wielu w ten sposób chciało kombinować.

    > Nie dla USu ;-)
    > Poza tym przy jakiej kwocie staje się mniej rozsądne? :)

    Przy takiej, przy jakiej kupującemu chciało będzie się bawić w donosy do
    US. Śmiem twierdzić że statystyczny kupujący za 0.67zł, nie dostawszy
    faktury, a więc będący stratny o jakieś 20gr, nie będzie słał donosów do US.

    [...]
    > W przypadku, gdy mają taki obowiązek, to chyba mało kogo z ichniego USu
    > obchodzi, że nie ma tam pracownika, który się na tym zna. To problem
    > sprzedawcy. Tylko pytanie moje brzmiało - czy jest taki obowiązek
    > wystawienia faktury VAT 0% na życzenie kupującego?

    Nie, twoje pytanie brzmiało "co to za różnica" - wyjaśniłem :).

    > Faktury na firmę? No to raczej nigdzie nie jest możliwe.

    Fakturę na nie-firmę.

    > Z kolei po kija osobie fizycznej (bez DG) faktura, skoro z reguły
    > wystarczy sam paragon?

    A właśnie. Ten sam argument zawsze słyszałem. A co to kogo obchodzi po
    co? Mam prawo? Mam.

    A faktura ma szereg zalet:
    - zazwyczaj nie blaknie. Co jest istotne, jeżeli masz na coś 5 lat
    gwarancji "na paragon".
    - nie ginie. Jeżeli zgubisz, lub choćby zapomnisz z domu, bierzesz
    duplikat, zazwyczaj na miejscu, a potem na jego podstawie reklamujesz.
    - jest przydatna do rozliczania kosztów uzyskania przychodu wynajmu, lub
    jakichś odliczeń od podatku (swojego czasu - budowlanych).

    > Toż już 8 lat w Łunii jesteśmy :)

    Faktury "bez NIPu" można brać od co najmniej 14 lat.

    Albo faktury bez podpisu - 8 lub 10 lat. A jeszcze niedawno w
    Komputroniku nie wydali Ci towaru zanim nie podpisałeś ich kopii faktury.

    Z resztą, zrób test praktyczny. Dogadaj się z jakąś zagraniczną firmą,
    pójdź do byle papierniczego "po schodkach" i kup na nią choćby i 10
    zszywaczy na WDT/WNT. Powtórz sytuację w Empiku. Podziel się wrażeniami
    na grupie :)

    p. m.