  • Data: 2012-01-28 21:18:29
    Temat: Re: Zakup na firme - uzytek prywatny
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 24 Jan 2012, Nixe wrote:

    > To może inaczej - dlaczego wobec tego ja zapłaciłam tyle samo, pomimo tego,
    > że raz na fakturę, a raz na zwykły paragon?

    Bo sprzedawcy nie chciało się nawet na pspp napisać celem
    ustalenia jak to jest, założył ze od zapłacenia VATu drugi
    raz nie umrzesz ;)

    > Zresztą nie bardzo rozumiem, w jaki sposób miałoby to być inaczej sprzedane.
    > Czy jeśli na fakturę, to sprzedawca sprzeda taniej? (bo bez VAT?)

    Oczywiście, a ściślej - może (sprzedać).

    > Powinien sprzedać taniej?

    Nie, nie ma nakazu sprzedawania w różnych kanałach sprzedaży
    z różnymi cenami. "123 zł brutto dla sprzedaży krajowej
    oraz 123 zł brutto dla sprzedaży zagranicznej".
    Mimo, że w tym drugim przypadku faktyczna wartość
    odpowiadałaby cenie netto (100 zł).
    23 zł zostają na pokrycie ew. kosztów użerania się z US
    jak nabywca coś pokręci ;)

    pzdr, Gotfryd