eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiWspolne rozliczenia roczne i prowadzenie DG w świetle ustawy (długie) › Re: Wspolne rozliczenia roczne i prowadzenie DG w ?wietle ustawy (d3ugie)
  • Data: 2005-12-04 00:00:03
    Temat: Re: Wspolne rozliczenia roczne i prowadzenie DG w ?wietle ustawy (d3ugie)
    Od: "SG" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz O." <k...@k...chip.pl> napisał w wiadomości
    news:dmt11a$tcp$1@news.lublin.pl...
    > Nie jestem doradcą podatkowym ale ja bym zwrócił uwagę na art. 4 ust.1 pkt.
    > 12 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych
    > ...(......pozarolnicza działalność gospodarcza - pozarolniczą działalność
    > gospodarczą w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym,........) a następnie
    > art. 5a pkt. 6. updf. (......pozarolniczej działalności gospodarczej -
    > oznacza to działalność zarobkową wykonywaną w sposób zorganizowany i ciągły,
    > prowadzoną we własnym imieniu i na własny lub cudzy rachunek, z której
    > uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł
> [...]

    Dzięki bardzo. Wskazałeś mi jeszcze jedną drogę.

    Moje uzasadnienie było bardzo podobne z tym że powołałem się na początku na ustawę
    o swobodzie działalności gospodarczej. Ale przeoczyłem 5a z ustawy o PDOF.
    Utwierdziłes mnie w słuszności dalszej walki w Izbie Skarbowej :)

    Z działalnością żony było tak jak mówisz - po zawiadomieniu US w czerwcu 2002
    o zawieszeniu, nie prowadziła (i nie prowadzi) żadnej działaności zarobkowej.

    --
    Sławek