eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiWspolne rozliczenia roczne i prowadzenie DG w świetle ustawy (długie) › Re: Wspolne rozliczenia roczne i prowadzenie DG w ?wietle ustawy (d3ugie)
  • Data: 2005-12-12 19:32:56
    Temat: Re: Wspolne rozliczenia roczne i prowadzenie DG w ?wietle ustawy (d3ugie)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 10 Dec 2005, SG wrote:

    > Tak, ale zauwaz że są to jakieś przychody, a nie jak w przypadku
    > mojej żony BRAK przychodówi BRAK DZIAŁALNOŚCI.
    > BRAK przychodów nie podlega opodatkowaniu :)

    Owszem.
    Ale dobrze wiesz iż piszę nie o ZAISTNIAŁYM zdarzeniu, a o stanie
    prawnym określającym jakim zasadom taki przychód by PODLEGAŁ.

    > Ja uważam że z zaspisówz ustwach, które cytowałem w poprzednich
    > postach wynika to że mogłem rozlicztć się z żoną bo ona nie prowadziła
    > działalności. Uparty jestem :)

    Wolno ci.
    IMO przepis jest jasny i wprowadzony celowo :( - wiąże prawo
    do odliczania ze *stanem prawnym*.

    > Dziś wysłałem zażalenie na postanowienie US, z takim własnie wywodem.

    Obstawiam że... polepszysz statystykę US w zakresie "uzasadnionych
    zarzutów stawianych podatnikom" (a potrzebuję dobrych wyników,
    bo co rusz im ktoś w prasie wytyka że bez sensu marnują pieniądze
    podatników na bezprawne zarzuty).

    Niemniej - jakie by wyniki nie były to daj znać :) i mimo wszystko
    pewnie cała grupa będzie "trzymała za pozytywny wynik" :)

    > Zgodnie z radą cef'a (za którą 100krotne dzięki) poszperałem trochę
    > i wynalazlem wyrok Sądu Najwyższego, SN II UKN 692/99 OSNP 2002/5/124
    > potwierdzający stanowsko że wpis do ewidencji to nie działalność.

    IMHO to nie ulega wątpliwości - w takim samym stopniu jak fakt że
    (rówież IMO) przy aktualnej treści ustawa nie uzależnie prawa
    do odliczeń od "prowadzenia".

    > Zobaczymy co Izba Skarbowa na to :)

    Pomyślmy... zakładając że jednocześnie:
    - mam rację co do stanu prawnego
    - mam rację co do "potrzeby poprawy statystyki"
    ... to w interesie zarówno US jak i IS jest aby IS udzielił możliwie
    zagmatwanej odpowiedzi, starannie unikając sformułowań nieprawdziwych
    (aby nie dało się wygrać przed NSA z powodu zarzutów formalnych)
    jednocześnie tak ujętych żeby w podatniku obudzić nadzieję na
    wygraną przed sądem :]
    Powiedz że nie :) (a nie uwierzę !)

    > Nie omieszkam napisać jak się sprawa skończyła jak dostanę odpowiedź.

    ...o to to :) !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)