eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiWitamy Zwiazek Socjalistycznych Stanow Amerykanskich ;) › Re: Witamy Zwiazek Socjalistycznych Stanow Amerykanskich ;)
  • Data: 2009-11-09 07:12:13
    Temat: Re: Witamy Zwiazek Socjalistycznych Stanow Amerykanskich ;)
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomek pisze:
    > To ubezpiecz mnie Śmiejek na nowotwór - bo właśnie się dowiedziałem
    > że mam.

    A co, lepiej zdechnąć? Zauważ, że tu jest połączenie obowiązku
    ubezpieczania się z obowiązkiem nieodmawiania. Więc nie chodzi o to, że
    ,,jestem chory, więc lecę się ubezpieczyć, a pókim zdrowy to nie''.

    Znam przypadek gościa, który chciał ubezpieczyć nowo narodzone dziecko.
    Lekarz jednak wykrył jakieś szmery w sercu i ubezpieczalnia odmówiła.

    Normalny model ubezpieczeniowy tu się nie sprawdza, bo tu się nie da
    eliminować ryzyka i spełniać ubezpieczalniowych wymagań, a do tego nie
    jest etycznie dopuszczalne rezygnowanie z wymagań.

    Przykład z zalaniem
    - O! Ten dom stoi koło rzeki, która często wylewa, nie ubezpieczymy od
    powodzi.
    - To ja może zbuduję wały albo się wyprowadzę gdzie indziej?
    - Wtedy ubezpieczymy.

    Przykład ze zdrowiem
    - O! Ten noworodek ma szmery w sercu, nie ubezpieczymy.
    - To może ja zabiję to dziecko i spłodzę nowe?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek