eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiWitamy Zwiazek Socjalistycznych Stanow Amerykanskich ;) › Re: Witamy Zwiazek Socjalistycznych Stanow Amerykanskich ;)
  • Data: 2009-11-09 07:43:07
    Temat: Re: Witamy Zwiazek Socjalistycznych Stanow Amerykanskich ;)
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > Powiedz mi tylko: co ma zrobić noworodek ze szmerami w sercu? Co ma
    > zrobić gość z przewlekłą cukrzycą? Co ma zrobić ktoś, kto ma w rodzinie
    > masę przypadków zawałów i ubezpieczalnia stwierdza za duże ryzyko?
    >
    > Etyka podpowiada, że z człowiekiem nie da się jak z samochodem czy
    > domem. Nawet wydawało by się rozsądny warunek ,,ubezpieczymy cię jak nie
    > będziesz palił'' może docelowo prowadzić do ,,i jak będziesz jadł wg
    > naszej diety i jak nie będziesz wychodził z domu nocą i jak nie będziesz
    > wychodził z domu zimą i jak... ''

    Przeznaczając nieskończenie dużą ilość pieniędzy można przedłużać
    życie niemal w nieskończoność. Wraz z rozwojem medycyny coraz częściej
    będą zdarzać się przypadki, że zasadne będzie pytanie "czy chcemy leczyć
    dalej, czy chcemy ponosić koszty leczenia?".

    Byłoby bardzo źle, gdyby na to pytanie miał odpowiadać urzędnik.
    Lepiej tę decyzję pozostawić osobie zainteresowanej i jej rodzinie.

    --
    Liwiusz