  • Data: 2010-07-16 12:51:29
    Temat: Re: Sprzedaż pracownikom bez marży
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał

    > Taki przekręt, że reszta jest płacona pod stołem.

    A jest? Bo to US musiałby udowodnić, a nie domniemywać.

    > Może tak.

    To jeszcze raz - nie rób sobie jaj, proszę :)

    > "Argumenty z własnej niewiedzy", jakie powyżej stosujesz, raczej mnie nie
    > przekonują.

    Niemniej jednak bez problemu przekonują urząd skarbowy. Nikt się takich
    praktyk nigdy nie czepia.
    Ale jeśli uważasz, że moja wiedza w tym zakresie jest niewystarczająca, to
    już wcześniej prosiłem o wskazanie przepisów mówiących, że nie wolno
    sprzedawać towarów i usług bez narzucania marży. Oraz, że nie wolno
    stosować różnych cen sprzedaży w przypadków różnych klientów (bo to zdaje
    się też chciałeś wyżej zakwestionować).

    > "Zgodnie z art. 12 ust.1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób
    > prawnych przychodem jest wartość otrzymanych nieodpłatnie lub częściowo
    > odpłatnie rzeczy lub praw, a także wartość innych nieodpłatnych lub
    > częściowo odpłatnych świadczeń

    No ale jak to się ma do tematu?
    Pracownik nie jest osobą prawną, a kupiony bez marży towar nie jest
    świadczeniem, rzeczą czy prawem, otrzymanym nieodpłatnie czy częściowo
    nieodpłatnie. Zakładając mimo to, że częściowa nieodpłatność polega właśnie
    na nie ujęciu marży w cenie sprzedaży, to co należałoby przyjąć za przyjąć
    za przychód pracownika w sytuacji, gdy marże ustalane są w danym zakładzie
    w sposób nieokreślony żadną polityką?
    Idąc dalej. Jeśli zazwyczaj kupuję mydło po 2 zł, a któregoś dnia okazuje
    się, że to samo mydło sklep sprzedaje po 0,50 zł, bo jest promocja, to
    zarówno sklep powinien odprowadzić VAT od poprzedniej ceny sprzedaży, a ja
    powinienem zapłacić domiar, bo cena rynkowa tego mydła wynosi 2 zł?