  • Data: 2008-01-21 17:43:58
    Temat: Re: Samochód - środki trwałe a współwłasność
    Od: j...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    Dzwoniłem do US (dział orzeczeń) i do Krajowej Informacji Podatkowej.

    1. Wg Pani z US, mogę wciągnąć samochód na poczet środków trwałych do
    wysokości mojego udziału. Odpisy amortyzacyjne liczone są od tej
    właśnie wartości. Jednak wszystkie prawidłowo udokumentowane wydatki
    na samochód wliczam do KUP, uwaga, w 100%. Tutaj znaczenie ma po
    prostu fakt, że auto jest w środkach trwałych, a udział procentowy nie
    ma znaczenia.

    2. Wg Pani z KIP (dodzwoniłem się do informacji VAT, niestety do PIT
    nie udało mi się dodzwonić), do VAT naliczonego od "wydatków na
    auto" (oprócz paliwka) wrzucam w 100% i nie ma znaczenia udział
    procentowy własności auta. Ważny jest sam fakt, że jest środek trwały.

    Podsumowujac, udział procentowy własności ma wpływ tylko na wysokość
    odpisów amortyzacyjnych.

    Spróbuję jeszcze to potwierdzić w KIP w dziale PIT bo wydaje mi się to
    zbyt piękne, żeby było prawdziwe ;)