  • Data: 2003-01-27 14:37:07
    Temat: Re: Rozbudowa srodka trwalego a KPiR
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 26 Jan 2003, Mirosław Borodziuk wrote:

    >+ Witam.
    >+ Mam pytanie.
    >+ Czy jezeli mam w Srodkach trwalych komputer i dokupie (rozbudowa nie
    >+ naprawa)
    >+ do niego dysk+RAM (wartosc laczna kolo 1000 zł) to jezeli chce zwiekszyc
    >+ wartosc srodka trwalego to wpisuje zakup tego dysku i ramu do KPiR (jesli
    >+ tak to do ktorej kolumny, do 10?) czy poprostu zwiekszam wartosc komputera
    >+ (+ 1000 zl) w Ewidenvji Sr Trwalych ?

    Prawdę mówiąc, to nie wiem czy *możesz* zaliczyć owe 1000zł do
    "podwyższenia wartości" ! IMHO zapis w poprzedniej wersji ustawy
    był wyraźniejszy 9ze względu na "słowa otaczające" :)), niemniej
    i dziś jest tam:
    +++
    Środki trwałe uważa się za ulepszone, gdy suma wydatków ...
    ... w danym roku podatkowym przekracza 3500
    ---

    Prawdę mówiąc - nie mam pojęcia jak prawidłowo postąpić jeśli
    kupujesz "za 1000zł" ale *wiesz* że przekroczysz 3500zł w "rozbudowie",
    bo jak zwykle "przepis ściśle nie reguluje"...

    >+ Ogolnie jak i gdzie ksieguje zakupy ktore sluzą rozbudowie
    >+ srodkwa trwalego ?

    Na pewno w VAT.
    IMHO (ale to wyłącznie moje *i* skromne zdanie) jak koniecznie
    chcesz to nie ma zakazu księgowania "czegokolwiek" w sławetnej
    kolumnie "inne" (kol. 16) KPiR.
    Ulepszenie powoduje wpis w EŚT, przeliczasz kwotę raty amortyzacyjnej
    a owa rata pójdzie (od następnego miesiąca) jako wpis w KUP do KPiR.

    >+ Wiem ze zakupy sprzetu ponizej 3500 zł mozna od razu w koszty wrzucic ale
    >+ planuje kupic za niedlugo
    >+ duzo nowego sprzetu do komputerow ktore mam w firmie. Sprzet sluzacy
    >+ rozbudowie bedzie o wartosci ponad 5 000 zł. takze mimo ze tego nie bede
    >+ kupowal w jednymczasie wole nie przeginac z wliczaniem tego w koszta tylko
    >+ chce zwiekszyc wartosc srodkow trw., ktorymi sa komputery w mojej firmie.

    Powoli. Liczy się ulepszenie dla *każdego ŚT osobno* !!
    Tylko jeśli przekroczysz 3,5kzł trzeba się martwić.

    A sprawy "upgrade stopniowo przekraczającego 3500 zł" jeszcze
    nie wałkowaliśmy, osobiście mam nadzieję że art. 22f.3, nie
    echodzi w rachubę ale zaczyna na to wyglądać że *tak*[1].
    Traktując "zwykłą logiką" (normalnie podatków nie dotyczy :[)
    - skoro dopiero *ponad* 3,5kzł uznaje się "podwyższenie",
    to dopiero *po* uznaniu "podwyższenia" (czyli sumy 3,5kzł)
    można zacząć wciągać w KUP. Czyli - "upgrade" do 3,5 kzł albo
    *nie* wpisywać w KUP w ciągu roku, albo...
    Krótko mówiąc - nie wiedzieć czemu jest ryzyko zapłacenia odsetek
    karnych :(

    pzdr, Gotfryd
    [1] to jest propozycja do dyskusji :), bo wątpliwości mam...