    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Fri, 2 Sep 2011 15:12:20 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Przekazywanie na cele osobiste a PIT

    On Fri, 2 Sep 2011, tomek wrote:

    > Nie zrozumieliśmy się - chcę grać w Quake na tym Windowsie,

    Nie zrozumieliśmy się: co stoi na przeszkodzie?

    > tzn. chcę żeby
    > ten Windows był systemem osobistym, zainstalowanym na osobistym
    > (niegospodarczym) komputerze.

    Cytuję:
    "Taa, ale ja nie chcę nic dokupować! :)"

    No to, o ile w przypadku komputera *istnieje* powód dla którego
    należy go "przeznaczyć" (bo w przeciwnym przypadku może to
    spowodować "wylot z kosztów" lub inne konsekwencje, zależnie
    od uznania za ST w rozumieniu amortyzacji lub nie), zaś
    w przypadku WNiP *nie istnieje* powód dla "przeznaczania
    (ani żadna wskazana w przepisach ścieżka dla takiego postąpienia),
    to jaki ma być *cel* owego "bycia osobistym"?

    Najwyraźniej w przypadku WNiP wystarczy "bycie prywatnym" :)
    (znaczy nabycie *dla siebie*, podobnie jak w przypadku ST,
    ale nie identycznie ze względu na inny następny warunek) wraz
    z wymogiem "nabycia w celu gospodarczym" (wymogu ciągłego
    *wykorzystywania* wyłącznie na cele gospodarcze nie widać,
    z czym się zgadzamy).

    Inaczej: w czym wadzi użycie WNiP nabytego (i wykorzystanego!)
    w celu gospodarczym do użycia również w celu osobistym?
    Oczywiście (pamiętając o Twojej uwadze, że "nic nie chcesz
    dokupywać") pod warunkiem, że zakup kolejnego takiego samego
    WNiP nie podważa zasadności uznania za koszt, co wykluczyliśmy
    (a raczej Ty wykluczyłeś).

    pzdr, Gotfryd