    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Fri, 2 Sep 2011 01:39:40 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Przekazywanie na cele osobiste a PIT

    On Thu, 1 Sep 2011, tomek wrote:

    > Nie rozumiem tego fragmentu (tzn. nie wiem o czym piszesz :))

    Masz samochód wpisany do EST.
    Przekazujesz na cele osobiste.
    Na DG kupujesz (i amortyzujesz) kolejny, nowy.

    Masz Windows7 "firmowe".
    Nie da się "przekazać na cele osobiste", nie da się więc również
    kupić kolejnej sztuki w zamian tej pierwszej (bo pierwsza jest
    ciągle "w celu gospodarczym").
    Zanaczam: *w zamian*.
    Nie widzę przeszkód aby do komputera backupowego kupić drugi
    system :|

    > Pod względem prawnoautorskim - po nic.

    Ano. Zgoda :)

    > Pod względem podatkowym - pisząc opisowo chcę móc sobie oficjalnie pograć
    > w Quake

    A jak niby chcesz uzasadnić tego Quake, żeby uznać go za koszt lub
    WNiP poddany amortyzacji?
    Przecież tu problemem nie jest "przekazanie na cele osobiste", lecz
    sam fakt zaliczenia w koszty (lub do amortyzacji).

    pzdr, Gotfryd