  • Data: 2011-10-10 15:24:00
    Temat: Re: Przekazanie wyposażenia na cele osobiste a PIT
    Od: tomek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 10.10.2011 17:15, Grzegorz Trawicki wrote:
    > Witam,
    >
    > Jak jest w końcu z tym przekazniem wyposażenia na cele osobiste?
    > Mam wyposażenie faktycznie używane do DG przez kilka lat. Chcę przekazać
    > je na cele osobiste. Jakie są skutki podatkowe PIT?
    > I tu spotykam dwie opinie:
    > 1. Ze znakiem minus do kolumny koszty (prowadzę KPiR).

    IMO to jest poprawna wersja dla wyposażenia - na podstawie art. 23.1.43
    updof:

    "Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów:
    49) wydatków poniesionych na zakup zużywających się stopniowo rzeczowych
    składników majątku przedsiębiorstwa, niezaliczanych zgodnie z odrębnymi
    przepisami do środków trwałych - w przypadku stwierdzenia, że składniki
    te nie są wykorzystywane dla celów prowadzonej działalności
    gospodarczej, lecz służą celom osobistym podatnika, pracowników lub
    innych osób, albo bez uzasadnienia znajdują się poza siedzibą
    przedsiębiorstwa;"

    > 2. Nie powoduje żadnych skutków PIT, bo było faktycznie używane do DG.
    > Jak w końcu jest?

    To IMO odnosi się tylko do środków trwałych zaklasyfikowanych jakośrodki
    trwałe

    Tome