  • Data: 2011-10-11 12:56:11
    Temat: Re: Przekazanie wyposażenia na cele osobiste a PIT
    Od: Grzegorz Trawicki <g...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 11 Oct 2011 10:23:37 +0000, Grzegorz Trawicki wrote:

> [...]

    Co więcej w interpretacji ITPB1/415-587b/09/PSZ jest wprost takie zdanie:
    "Wyłączenie zawarte w art. 23 ust. 1 pkt 49 dotyczy sytuacji, kiedy
    podatnik nie jest w stanie wskazać związku poniesionych wydatków z
    działalnością gospodarczą i wydatki te nigdy tej działalności nie służyły.
    Zmiana przeznaczenia składników majątku nie powoduje ich wykluczenia z
    kosztów uzyskania przychodów."

    i dalej:
    "Zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów wydatków na nabycie składników
    majątku, możliwe jest więc, jeżeli podatnik wykaże, iż składniki majątku
    były faktycznie wykorzystywane w działalności i przyczyniły się do
    osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła
    przychodów.

    Wycofanie samochodu osobowego z działalności gospodarczej nie jest
    wykazywane w podatkowej księdze przychodów i rozchodów. Nie występuje więc
    konieczność korygowania kosztów uzyskania przychodów, skoro samochód ten
    był wykorzystywany na potrzeby działalności gospodarczej, a jego zakup był
    racjonalnie uzasadniony.

    Gdyby jednak dany składnik majątku nie przyczynił się do osiągnięcia
    przychodu lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, gdyż np.
    zakupiony został w celu zaspokojenia potrzeb osobistych, nie może stanowić
    kosztów uzyskania przychodów."

    Mam wrażenie, że jedynie jedna interpretacja (owa BI/4117-0017/07) jest
    glosem za opcją 1.

    Gregor