  • Data: 2011-10-12 08:50:12
    Temat: Re: Przekazanie wyposażenia na cele osobiste a PIT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 11 Oct 2011, Grzegorz Trawicki wrote:

    > On Mon, 10 Oct 2011 17:24:00 +0200, tomek wrote:

    [...]
> [...]
    [...]
    > Ale mamy też: art. 22 ust. 1

    W sprawie formalnej: o ile co do meritum uwagi o "jednak używaniu"
    jestem skłonny się zgodzić, powyższy argument jest... khm, samokasujący.
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,13,13,700,43
    678,20111001,koszty-uzyskania-przychodow.html
    +++
    Art. 22.
    1. [...]
    z wyjštkiem kosztów wymienionych w art. 23.
    ---

    Art.23.1.43 jest przepisem szczegółowszym zarówno z treści 22.1
    jak i mocy "zasad" (jako zapisany "później").
    Słowo "ale" nie ma więc uzasadnienia ;)

    Sam "zakup w celu" NIE wypełnia kryteriów ani uznania za KUP ani
    niewyłączenia z KUP, zdecydowanie. Konieczny jest, to prawda :)

    > Wydaje się, że praktyka to chyba 2.

    Chyba tak. Jest jeszcze pytanie o:
    - wartość początkową i fakt ujęcia w ewidencji wyposażenia z tej okazji
    - czas od rozpoczęcia używania do "przekazania"

    W przypadku przekroczenia 7 lat od zaliczenia w KUP dla nieujętego
    w EW mamy przypadek, że nawet przy niekorzystnej interpretacji
    w rachubę wchodzi rozważanie przedawnienia.

    pzdr, Gotfryd