  • Data: 2011-10-11 10:23:37
    Temat: Re: Przekazanie wyposażenia na cele osobiste a PIT
    Od: Grzegorz Trawicki <g...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 10 Oct 2011 17:24:00 +0200, tomek wrote:

    > IMO to jest poprawna wersja dla wyposażenia - na podstawie art. 23.1.43
    > updof:
    >
    > "Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów: 49) wydatków poniesionych
    > na zakup zużywających się stopniowo rzeczowych składników majątku
    > przedsiębiorstwa, niezaliczanych zgodnie z odrębnymi przepisami do
    > środków trwałych - w przypadku stwierdzenia, że składniki te nie są
    > wykorzystywane dla celów prowadzonej działalności gospodarczej, lecz
    > służą celom osobistym podatnika, pracowników lub innych osób, albo bez
    > uzasadnienia znajdują się poza siedzibą przedsiębiorstwa;"

    Ale mamy też: art. 22 ust. 1

    > To IMO odnosi się tylko do środków trwałych zaklasyfikowanych jakośrodki
    > trwałe

    A to jak zwykle zależy od interpretacji.
    Bo mamy zarówno interpretacje:
    BI/4117-0017/07
    jak i
    IBPBI/1/415-713/10/AP

    Wydaje się, że praktyka to chyba 2.
    Przynajmniej takie opinie są bardziej powszechne w Internecie.
    Np.:
    http://www.vat.pl/wycofanie_z_firmy_wyposazenie_1637
    .php
    http://mojafirma.infor.pl/podatki/53918,Wycofanie-z-