  • Data: 2010-11-17 23:57:48
    Temat: Re: Praca zdalna - własna działalność gospodarcza
    Od: tomek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 18.11.2010 00:30, Wojtek wrote:
    > tomek wystukał, co następuje:
    >
    > Sytuacja idealna dla mnie to minimalizacja papierkologii stosowanej do
    > minimumm...

    Doskonale to rozumiem

> [...]
    > - Technical Support - [...]providing an intialal assessment of the
    > customer need generated by the help request, and either addressing
    > it directly or determining the nature of what work may be
    > needed.[...]
    > - Customer Project - [...]work with the customer(s) to assist with the
    > integration of the product with customer['s'][...]
    >
    > OK, punkt trzeci i może czwarty może podpadać pod 'doradztwo', niemniej w
    > moim mniemaniu oferowanie 'supportu' klientowi jest raczej rozłączne z
    > usługami 'doradztwa', niemniej teraz mam zagwózdkę jak patrzy na to

    Zobacz art. 113.13 uptu, tam jest wyszczególnione owo "doradztwo".
    Do końca 2008 lub 2009r. rozporządzenie "fakturowe" zawężało owo pojęcia
    do "doradztwa będącego rzeczoznawstwem", nastomiast obecnie już to zmienili.
    Musiałbyś się przejść do dobrego doradcy podatkowego i - na bazie umowy
    oraz tego co faktycznie możesz robić i na co będą dowody - przygotować
    porządny wniosek o wiążącą interpretację.

    > Jak na razie i tak nie miałem z takowymi za wiele wspólnego (; Zaczynam się
    > też zastanawiać czy nie założyć DG w innym kraju gdzie biurokracji byłoby
    > mniej (-;

    Chyba każdy inny kraj będzie lepszy, może jakieś Ltd. w UK, umowa o
    dzieło z ową Ltd. i co prawda płacisz podatki także w Polsce (9% w PL +
    to co się należy JKM), ale papiery zostają tam.
    Ew. jakaś inna "struktura" z korzystniejszym "oprocentowaniem".

    --
    Tomek