  • Data: 2010-12-20 19:32:24
    Temat: Re: Praca zdalna - własna działalność gospodarcza
    Od: Wojtek <c...@z...cos> szukaj wiadomości tego autora

    Witam po miesięcznej przerwie,

    tomek wystukał, co następuje:

    > Nie, VAT-R możesz złożyć bezpłatnie i z datą którą na nim podasz (byle
    > zgodnie z art. 113 uptu) stajesz się czynnym VATowcem.
    > Płatne (170zł) jest potwierdzenie zarejestrowania (zob: ustawa o
    > opłacie skarbowej), ale po co Ci ono, skoro równocześnie zarejestrujesz
    > się do VAT-UE i będziesz mógł sprawdzić się bezpośrednie w VIES :-)
    > Ważne żebyś nie dał sobie wcisnąć "kitu" w US, że rejestracja kosztuje.

    OK, dziekuję - bardzo przydatne info (:
    Pytanie jednak - kontrachent nalega na 'faktury' a takowa musi być VAT więc
    ja tym samym muszę zostać płatnikiem takowego (nawet, jeżeli pod niego na
    fakturach nie będe podlegał) - zgadza się? Jeżeli dobrze zrozumiałem to
    jedyne wyjście w takiej sytuacji (niechęc do zostawania płatnikiem vat) to
    wystawianie Rachunków?

    > A tego to nie polecam. W US pracują często niedorajdy do wpisywania
    > papierków, poza tym oni mają za zadanie puszczać podatników z torbami a
    > nie pomagać.

    A to chyba zależy od konkretnego przypadku... mimo wszystko wciąż wierzę, że
    pracownicy US to nie 100% ZUO...