  • Data: 2010-11-18 16:32:23
    Temat: Re: Praca zdalna - własna działalność gospodarcza
    Od: tomek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 18.11.2010 16:39, Wojtek wrote:
    > tomek wystukał, co następuje:

    > a czy złożenie vat-r nie jest też płatne? z resztą podtrzymuję, że im mniej
    > formalności/papierków tym mniejsza szansa na pomyłkę (:

    Nie, VAT-R możesz złożyć bezpłatnie i z datą którą na nim podasz (byle
    zgodnie z art. 113 uptu) stajesz się czynnym VATowcem.
    Płatne (170zł) jest potwierdzenie zarejestrowania (zob: ustawa o opłacie
    skarbowej), ale po co Ci ono, skoro równocześnie zarejestrujesz się do
    VAT-UE i będziesz mógł sprawdzić się bezpośrednie w VIES :-)
    Ważne żebyś nie dał sobie wcisnąć "kitu" w US, że rejestracja kosztuje.

    > Btw. byłem dzisiaj zasięgnąć języka w lokalnym US i jak wycedziłem z siebie
    > okoliczności to pani zrobiła wielkie oczy, art 28 był dla niej wybitnym
    > novum i kazała przyjść jak już będę miał wpis do ewidencji bo tak to nie
    > będziemy gdybać O_x

    A tego to nie polecam. W US pracują często niedorajdy do wpisywania
    papierków, poza tym oni mają za zadanie puszczać podatników z torbami a
    nie pomagać.

    BTW bycie VATowcem i rejestracja DG w UM to są dwa osobne zbiory, które
    tylko mają część wspólną - więc z tym wpisem to panienka się nie popisała.

    --
    Tomek