  • Data: 2010-12-23 23:04:16
    Temat: Re: Praca zdalna - własna działalność gospodarcza
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 20 Dec 2010, Wojtek wrote:

    > Pytanie jednak - kontrachent nalega na 'faktury'

    No to nic nie poradzisz.
    Ani na głupotę ani na upór *dobrego* lekarstwa zdaje się nie
    wynaleziono (aczkolwiek metody usuwające *objawy* są znane, to
    są zabronione w państwie prawa ;))

    > płatnikiem vat) to wystawianie Rachunków? Ew. czy w grę wchodzi wystawienie
    > dokumentu opisanego jako "Faktura nr..." bez dopisku "VAT"?

    *FORMALNIE*... :P
    Problem w tym, że jak rzeczony kontrahent nie pozwoli sobie wytłumaczyć,
    że rachunek jest równie dobry jako koszt, to albo umowę zerwie równie
    dobrze jakbyś mu dał "rachunek", albo źle zaksięguje i potem będziesz
    świadkiem w postępowaniu przed US (albo i WSA) :>

    > A to chyba zależy od konkretnego przypadku... mimo wszystko wciąż wierzę,
    > że pracownicy US to nie 100% ZUO...

    Oprócz sprawy kompetencji (lub nie), trzeba mieć na względzie, że
    nie są oni od wskazywania podatnikowi optymalnego rozwiązania,
    w szczególności jeśli to o co pyta *jest* zgodne z przepisami.

    Może przykład?
    "będę miał DG zwolnioną z VAT, będę kupował towar u VATowca
    i sprzedawał go innemu VATowcowi, który będzie prowadził sprzedaż
    konsumencką, bo ja nie chcę mieć kasy fiskalnej; wolno tak?"

    PYTANIE 1: jaka powinna być PRAWIDŁOWA odpowiedź urzędnika US, mając
    na względzie fakt, że znane są przypadki skazania urzędników US
    przez sądy za "wskazywanie luk w przepisach, przez co budżet stracił"?
    PYTANIE 2: jaka mogłaby byc OCZEKIWANA odpowiedź, patrząc ze strony
    "szarego podatnika"?

    :D

    pzdr, Gotfryd