  • Data: 2010-11-17 23:30:33
    Temat: Re: Praca zdalna - własna działalność gospodarcza
    Od: Wojtek <c...@z...cos> szukaj wiadomości tego autora

    tomek wystukał, co następuje:

    > Chodzi Ci o to czy 'się łapie' pod usługi elektroniczne czy o co
    > innego? Bo usług elektronicznych nigdzie w tym co opisujesz nie widzę.

    Pod konieczność zostawania 'watowcem' (tak to się chyba pięknie nazywa? (: )
    Sytuacja idealna dla mnie to minimalizacja papierkologii stosowanej do
    minimumm...

    > Ponieważ te usługi nie stanowią sprzedaży na terenie Polski, to nie
    > wliczają się do limitu zwolnienia podmiotowego 50k (obecnie chyba 100k,
    > a za rok 150k). Natomiast jeśli zahacza to o doradztwo (a na to mi
    > wygląda), to od VATu nie uciekniesz, na osłodę będziesz mógł odliczać
    > VAT od zakupów.

    Średnia to osłoda...

    W umowie mam wyszczególnione:
    - Software  Development (zrozumiałe)
    - Maintenance  Work (względem oprogramowania, zrozumiałe)
    - Technical  Support - [...]providing  an  intialal  assessment  of  the
    customer  need  generated  by  the  help  request,  and  either addressing
    it  directly  or  determining  the  nature  of  what  work  may  be
     needed.[...]
    - Customer  Project - [...]work with the customer(s) to  assist with the
    integration of the product with customer['s'][...]

    OK, punkt trzeci i może czwarty może podpadać pod 'doradztwo', niemniej w
    moim mniemaniu oferowanie 'supportu' klientowi jest raczej rozłączne z
    usługami 'doradztwa', niemniej teraz mam zagwózdkę jak patrzy na to
    błogosławiony US...

    > Dla mnie nierozsądne to jest działanie z `byznesami` z tego kraju, ale
    > co kto woli :-)

    Jak na razie i tak nie miałem z takowymi za wiele wspólnego (; Zaczynam się
    też zastanawiać czy nie założyć DG w innym kraju gdzie biurokracji byłoby
    mniej (-;

    w.