  • Data: 2010-11-18 00:38:01
    Temat: Re: Praca zdalna - własna działalność gospodarcza
    Od: tomek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 18.11.2010 00:57, tomek wrote:

    > Chyba każdy inny kraj będzie lepszy, może jakieś Ltd. w UK, umowa o
    > dzieło z ową Ltd. i co prawda płacisz podatki także w Polsce (9% w PL +
    > to co się należy JKM), ale papiery zostają tam.
    > Ew. jakaś inna "struktura" z korzystniejszym "oprocentowaniem".

    Chyba przekombinowałem - jeśli mówimy o jednej fakturze na miesiąc, to
    papierów zbyt wiele nie będzie, zwłaszcza jeśli wybierzesz rozliczenia
    kwartalne w PIT i VAT.

    Na kwartał wyjdzie wtedy:
    - KPiR za 3 miesiące + przelew PIT
    - ewidencja VAT za kwartał + VAT-7K + przelew VAT
    - 3 miesięczne płatności do ZUS (2 lub 3 przelewy każda, w zależności od
    tego czy będziesz miał "promocję"), DRA wg mnie składać nie trzeba, poza
    pierwszym razem.

    W KPiR, przy jednej fakturze sprzedażowej i bez zakupów, wpisujesz
    kwartalnie na oko 6 do 9 pozycji, w zależności od tego jak obsłużysz
    przelewy przychodzące.
    W ewidencji VAT ujmujesz tylko faktury, więc 3 pozycje na kwartał.

    --
    Tomek